Catatan

Tunjukkan catatan dari Mac, 2010

Biasiswa Baitumal Pelajar Cemerlang Luar Negara MAIWP 2010/2011

Imej
Biasiswa Baitumal Insentif Khas Pelajar Cemerlang Luar Negara MAIWP 2010/2011 is now open for application for candidates who will be pursuing a bachelor degree programme in Islamic Studies or Medical at recognised Egypt Universities. Eligibility Candidates from Wilayah Persekutuan or Parents reside in Wilayah Persekutuan at least 1 year Will be pursuing a bachelor degree progamme in Egypt (Mesir) Field of Study Medical Islamic Studies How To Apply Please download application form at www.maiwp.gov.my or click here or you can get direct from MAIWP office at : Bahagian Baitumal (Unit Pembangunan Akademik) Bangunan Daruzzakah, Tingkat 5 Lorong Hj Hussein 2, Off Jalan Raja Muda 50300 KUALA LUMPUR Dateline Closing date for application is 15 April 2010. Details of this scholarship can be obtained at www.maiwp.gov.my Source : http://malaysia-scholarship.net/

Senarai Biasiswa 2010

Assalamualaikum semua, Khususnya junior-junior yang dah mendapat keputusan peperiksaan SPM 09, mcammane? Puas hati ke tak. Yang penting bersyukur ke atas hadrat Ilahi di atas ketetapanNya. Pasti ada hikmah di sebalik segalanya. Oklah, apabila terkeluarnya keputusan SPM khamis lepas, maka seperti tahun2 sbelumnya, pesta biasiswa bermula..huu. Dalam suratkhabar penuh tawaran yang dibuka. Namun, mungkin yang terlepas pandang. Macam kitorang dulu, asyik terlepas je tawaran, nak cari kt internet, masih takde laman web yg khusus ttg biasiswa2 ni. So, kadang2, rasa rugi pun ada. Tapi selepas lama-lama, baru tau ade hikmah disebaliknya. Jadi, kepada adik-adik semua, dibawah ni antara senarai biasiswa yang telah dibuka. Jadi, untuk mengetahu tentang info tentang biasiswa2 ini, cmne nk apply, syarat2nya, silalah klik biasiswa yang anda nak, dan akan di ‘direct’ kan kepada link tersebut. Dinyatakan sekali tarikh tutup biasiswa2 ini. Biasiswa2 ini juga ada disediakan untuk lepasan matr

SBPIS terbaik SPM 2009 di Negeri Melaka

Imej
Sbpis 11 mac 2010 : SPM 2009 telah mencatatkan keputusan cemerlang di peringkat negeri melaka di mana telah mencatat PNGK 1.93 yang dikeluarkan oleh JPN melaka.2 orang pelajar sbpis telah menjadi antara terbaik melaka mencatat keputusan 11A+ iaitu Muhd Syafiq kamarulzaman dan Ahmad Asfar b Azwan .Seramai 27 orang pula telah mencatat keputusan penuh A (A+, A, A-). Syabas dan tahniah diucapkan kepada pelajar-pelajar dan tenaga pendidik yang berusaha keras untuk mencatat keputusan yang baik dalam SPM 2009.Semoga kejayaan mereka menjadi pendorong dan motivasi kepada pelajar-pelajar yang masih menuntut di sbpis terutama yang akan mengambil PMR dan SPM 2010.Maju dan terus maju Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Selandar Melaka. Sumber : http://sbpiselandarmel.blogspot.com/ P/s : Tahniah kepada pelajar SPM09 semua. Ini adalah keputusan terbaik SBPIS pernah dapat dalam peperiksaan SPM dan pertama kali GPS dibawah 2.0. Tingkatkan lagi usaha anda semua untuk terus mencipta kejayaan. Semoga t

KAEDAH MENGUATKAN INGATAN

Sebagai seorang pelajar, adalah amat penting bagi kita untuk mempunyai ingatan yang baik. Ini adalah kerana banyaknya maklumat yang perlu kita ketahui dalam masa yang agak singkat dan untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang. Jadi ,untuk maksud tersebut kita perlu mengetahui apakah perkara yang membantu menguatkan dan melemahkan ingatan. Penyebab kepada lupa 1- Makan kepala ikan. 2- Organ dalaman binatang seperti hati, limpa, jantung, perut dan seumpamanya melainkan atas nasihat doktor untuk keperluan kesihatan. 3- Makan makanan yang tercemar oleh semut kerana semut dipercayai mengandungi sejenis bahan kimia yang dapat melemahkan ingatan. 4- Jangan makan berlebihan ( makan semasa lapar, berhenti sebelum kenyang) 5- Jangan minum air antara suapan makanan ( jangan minum sehingga selesai makan) Selain daripada itu, elakkan sukan yang boleh menyebabkan gegaran yang kuat kepada kepala seperti tinju, gusti dan sebagainya. Pergaduhan / berkelahi sesama sendiri dengan memukul kepal

KHAZANAH SCHOLARSHIP, 3 PROGRAMMES (Deadline : 28 March 2010)

Imej
1) KHAZANAH WATAN SCHOLARSHIP The Khazanah Watan Scholarship is a prestigious award that offers opportunities for talented and high-achieving Malaysians to pursue Undergraduate and Postgraduate studies at selected leading local universities . The aim of the Khazanah Watan Scholarship Programme is two-fold – to train Malaysia 's brightest talents to transform its GLCs into competitive businesses locally and internationally; and to encourage individuals with excellent academic credentials to lead and participate in research initiatives that will contribute to the advancement of the universities reputation in research and innovation. Who can Apply For those who are planning to pursue or currently are pursuing undergraduate or postgraduate studies at selected universities in Malaysia . Criteria/Eligibility Undergraduate (Bachelor Degree) Malaysian citizen not exceeding 21 years on 1st January 2010. Currently in the first year of a Bachelor Degree programme at one

Keputusan SPM, STAM diumumkan Khamis ini

KUALA LUMPUR 4 Mac - Keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) 2009 akan diumum pada Khamis ini. Ketua Pengarah Pelajaran, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom berkata, keputusan akan dikeluarkan di sekolah-sekolah mulai pukul 10 pagi. Calon persendirian pula akan menerima keputusan masing-masing melalui pos yang dihantar oleh Jabatan Pelajaran Negeri, katanya dalam kenyataan, di sini hari ini. Sejumlah 165,853 calon menduduki peperiksaan bertulis SPM di 3,569 pusat peperiksaan di seluruh negara yang bermula pada 18 November hingga 16 Disember lepas, katanya. Seramai 6,920 calon pula menduduki peperiksaan STAM di 98 buah pusat peperiksaan yang berlangsung dari 19 hingga 27 Oktober lepas. - Bernama Sumber : Utusan Online p/s : Selamat berjaya dengan cemerlang adik2 sekalian. So,,tingkatkan kan doa dan solat hajat k. kitorg sentiasa mendoakan kejayaan korang :).