Adakah Kos Pengajian IPT Anda Diiktiraf Kerajaan Malaysia?


Assalamualaikum, setiap kali selepas keputusan kemasukkan ke IPT diumumkan, ramai yang telah membuat persediaan untuk memasuki pusat-pusat pengajian tinggi. Sama ada matrikulasi, diploma, asasi, pra-universiti dan persediaan keluar negara. Tahniah kepada yang telah mendapat tawaran yang menepati kemahuan anda, semoga terus maju dan mencapai kejayaan di peringkat yang lebih tinggi. Walau apa pun rintangan dan cabaran, anda perlu laluinya juga. Anda sudah perlu berani membuat keputusan sendiri dengan nasihat dan bimbingan daripada keluarga, rakan-rakan, guru-guru, senior-senior dan juga orang lain. Semoga berjaya semuanya.

Saya ingin kongsikan dan menambah maklumat anda mengenai bagaimana mahu menyemak kursus-kursus atau pun kos yang kita ambil sama ada mendapat pengiktirafan JPA atau pun tidak. Mengapa ianya penting? Ini kerana dibimbangi apa yang kita belajar itu tidak mendapat pengiktirafan dan ini akan menyukarkan kita untuk mendapat pekerjaan selepas tamat pengajian nanti terutamanya dalam sektor kerajaan. 



Rasanya tidak perlu bimbang kerana, saya yakin kebanyakkan kos yang anda pilih sudah pun mendapat pengiktirafan. Jika mahu kepastian, silalah semak di bawah INTERAKTIF JPA.





Contoh Status Kelayakkan Kos Perubatan daripada Monash University, Victoria.


Jadi, silalah lihat kelayakkan kos anda di laman web INTERAKTIF JPA sekarang. Semoga dengan perkongsian ini, anda semua akan lebih bersemangat untuk meneruskan pembelajaran anda demi mencapai cita-cita anda. Semoga berjaya. Insya-Allah.



Sekian, Terima kasih.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apakah Itu Kejuruteraan Geomatik UTM?

Kongsi: The Truth about Actuarial Science?

Program Usahawantani 2013 Untuk Lepasan Diploma dan Ijazah