Tarikh Penting Kemasukkan ke IPTA sesi 2012/2013


Assalamualaikum, setiap tahun akan ada kemasukkan ke IPT bagi para pelajar untuk menyambung pengajian mereka. Namun kadang-kala kita terlupa ataupun terlepas pandang perkara yang paling penting iaitu tarikh untuk kemasukkan atau pendaftaran ke IPT tersebut.Jadi pada hari ini, saya ingin mengingatkan kepada semua pelajar-pelajar lepasan SPM khususnya pada tahun 2011 agar lebih peka dengan tarikh-tarikh tersebut.

Oleh yang demikian, saya kongsikan tarikh-tarikh penting yang saya rasakan perlu dijadikan peringatan kepada anda yang sedang menunggu keputusan atau pun untuk membuat persiapan masuk dan mendaftar di IPT-IPT yang terpilih. Insya-Allah ianya dapat mengingatkan anda dan dapat membantu untuk membuat persiapan yang lebih teliti dan terancang.

Tarikah yang Penting untuk masa terdekat ini ialah:


Tarikh pendaftaran pelajar Program Sijil dan Diploma Kemasukan ke TEVT (Politeknik) dan ILKA ialah pada  01 - 15 Julai 2012.

Tarikh pendaftaran pelajar baru Lepasan STPM/ Setaraf ke IPTA ialah pada  01 dan 02 September 2012.   






Diharapkan ini dapat membantu anda untuk lebih peka dengan tarikh-tarikh penting ini. Semoga anda sentiasa dipermudahkan urusan dalam menempuhi perjalanan pembelajaran yang lebih mencabar ini. Insya-Allah.

Sekian, terima kasih.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apakah Itu Kejuruteraan Geomatik UTM?

Program Usahawantani 2013 Untuk Lepasan Diploma dan Ijazah

Kongsi: The Truth about Actuarial Science?