Skim Prihatin Pendidikan 1 Malaysia (SSP1M) Untuk Degree dan Master (Mula 2013)

Salam, satu lagi peluang pembiayaan daripada Skim Prihatin Pendidikan 1 Malaysia (SPP1M) untuk pelajar yang ingin menyambung pengajian ke peringkat Ijazah Sarjana Muda dan Ijazah Sarjana. Jika anda mahukan pembiayaan tambahan, anda bolehlah memohon bantuan ini.

Bantuan kewangan tambahan kepada pelajar yang layak untuk melanjutkan pengajian ke arah ijazah sarjana muda dan ijazah sarjana yang berkualiti dalam bidang-bidang dan kursus-kursus yang diakredetasi oleh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) di institusi pengajian tinggi awam atau swasta tempatan seperti yang disenaraikan dalam SETARA '11 atau setaraf dan di universiti terkemuka di luar negara (100 teratas dalam senarai QS). Bantuan kewangan tambahan ini akan bertindak sebagai dana "top up" kepada dana atau biasiswa yang sedia ada.


Sedikit Maklumat

Pinjaman ini layak untuk:-
  • Semua warga Malaysia dan 
  • Tiada cagaran serta 
  • Mempunyai penjamin maksimum 2 orang.

Jumlah pembiayaan: Jumlah sebenar yang perlu dijamin adalah sama dengan kos tuisyen sebenar ditolak pinjaman PTPTN dan biasiswain / geran / pinjaman / simpanan.

Jumlah pinjaman maksimum bagi program:

  • RM150k untuk Perubatan (Klinikal, Penerbangan Perubatan, Pergigian)* dan Farmasi (lepasan ijazah).
  • RM100K untuk Perniagaan dan Perundangan (Kewangan, Perbankan, Insurans, Perakaunan dan Percukaian, Undang-undang dan Undang-undang Syariah), Kejuruteraan, Seni Bina, Sains dan Sains Komputer **

* Surat Pekeliling daripada Ketua Pengarah Kesihatan Bil 15/2012
** Seperti yang dinyatakan dalam Kod Pendidikan Nasional


Tempoh bayaran balik: Sehingga kepada 20.5 tahun (termasuk, sehingga 5 tahun tempoh pengajian, sehingga 6 bulan tempoh tangguh dan tempoh pembayaran balik sehingga 15 tahun).


Untuk Maklumat lanjut, boleh dapatkan maklumat di bawah:-

Skim Prihatin Pendidikan 1Malaysia (SPP1M) adalah sebuah skim berunsurkan dana 'top up' kepada dana atau biasiswa sedia ada yang akan memanfaatkan golongan pelajar rakyat Malaysia. Skim ini diwujudkan bagi menyediakan bantuan kewangan tambahan kepada pelajar-pelajar Malaysia yang layak untuk meneruskan ijazah sarjana muda dan ijazah sarjana yang berkualiti di universiti tempatan dan luar negara. Skim ini telah dilancarkan oleh YAB Dato' Sri Najib Tun Haji Abdul Razak pada 6 Februari 2013.
Iklan SPP1M: Sila klik di sini.
Lampiran fakta: Sila klik di sini.
Senarai Universiti dan Kolej Universiti yang disenaraipendek untuk SPP1M:
• Tempatan – Tier 4 & 5 dari senarai ini.
• Luar negara – 100 teratas dari senarai ini.
Soalan lazim: Sila klik di sini.
Terma dan syarat umum SPP1M: Sila klik di sini.
Untuk memohon, sila muat turun borang permohonan daripada www.maybank2u.com.my.
Untuk maklumat lanjut mengenai SPP1M, sila emelkan ke spp1m@penerajuedu.com.

Selamat memohon kepada yang layak. Semoga dipermudahkan urusan anda. InshaAllah.

Ulasan

  1. Helo semua !!!
    Salam untuk anda, dan rahmat dan rahmat Allah

    Data Peribadi Saya
    Nama: Erlina Tuty Sartika
    Alamat: Bandung
    Negara Indonesia
    Telefon: +62 81319467810
    WhatsApp: +62 81319467810
    Amaun Pinjaman: IDR 720,000,000
    Nombor Akaun: 1080424653
    Bank: Bank BCA
    E-mel: erlinatutysartika15@gmail.com
    Anda boleh menghubungi saya melalui kenalan saya

    Saya mengalu-alukan anda semua sehingga tahun 2020. Nama saya ERLINA TUTY SARTIKA, Saya berasal dari Bandung di Indonesia. Saya harap anda semua berhati-hati di internet. Saya akan menasihati anda untuk tidak memohon pinjaman di internet tanpa pengetahuan syarikat Pinjaman kerana tidak semuanya benar, kebanyakan dari mereka adalah penipuan, mereka akan meminta anda untuk menghantar wang untuk pendaftaran, pindahan, bayaran insurans dan anda masih tidak akan mendapat pinjaman anda, mereka semuanya pencuri. Saya telah menjadi mangsa oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeza di sini dan saya mengirim sejumlah besar wang kerana saya benar-benar ingin mendapatkan pinjaman ini dan saya dipercayai pada kali pertama, tetapi saya tidak dapat pinjaman daripada mereka. Anda harus sangat berhati-hati agar anda tidak tertipu seperti saya, jika anda benar-benar ingin mendaftar di internet, hanya ada satu kreditur kredit yang sangat saya percayai kerana setelah saya mencuba beberapa tempat dan saya ditipu, saya mengalami banyak kesakitan kerana saya mempunyai banyak hutang yang perlu dibayar, jadi rakan saya di pejabat membantu saya mencari syarikat pinjaman yang sebenar dan sah dan kami menjumpai syarikat pinjaman baru REBECCA ALMA LOAN COMPANY, dan kami membuat dokumentasi yang diperlukan dengan syarikat itu, jadi rakan saya menolong saya untuk mengikuti semua peraturan dan undang-undang sahaja untuk memastikan semuanya itu nyata dan bagi Tuhan untuk kemuliaan, saya mendapat pinjaman dari syarikat sekitar 720 juta Rupiah. Oleh itu, jika anda memerlukan pinjaman, anda mesti menghubungi ibu REBECCA ALMA dan mengikut peraturan dan syarat atau terma dan syarat dan saya menjamin bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau masalah. dapatkan pinjaman saya dengan kadar faedah hanya 2%. Anda boleh menghubungi ibu yang baik melalui alamat e-mel ini: rebaccaalmaloancompany@gmail.com. Anda juga boleh WhatsApp ibu Rebecca Alma di nombor ini: +1405259662

    Maklumat Perhubungan Ibu yang Baik. Sila hubungi dia bahawa dia sah.
    Nama: Rebacca Alma
    Telefon: +14052595662
    WhatsApp: +14052595662
    https://Instagram.com/rebaccaalma
    e_mail: rebaccaalmaloancompany@gmail.com
    Laman web: https: //rebaccaalmaloancompany.blogspot.com

    Selamat sejahtera, dan rahmat dan rahmat Allah

    Semoga Allah sentiasa bersama anda semua. Doakan yang terbaik untuk anda semua

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apakah Itu Kejuruteraan Geomatik UTM?

Kongsi: The Truth about Actuarial Science?

Program Usahawantani 2013 Untuk Lepasan Diploma dan Ijazah