Biasiswa Peneraju Lepasan Matrik, Asasi dan PraU (Tutup: 3 Julai 2013)

Assalamualaikum, keputusan peperiksaan matrikulasi, asasi dan pra-Universiti untuk tahun 2013 hampir diumumkan, oleh yang demikian, sudahkah anda mempunyai pembiayaan untuk melanjutkan pengajian anda untuk kemasukkan akan datang? Jika belum, Yayasan Peneraju mempelawa anda untuk memohon biasiswa ini.

Dibuka daripada 25 Jun 2013 sehingga 3 Julai 2013.


Mengenai Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera
Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera merupakan satu inisiatif di bawah Hala Tuju Ekonomi Bumiputera yang dilancarkan oleh TERAJU di bawah Unit Perancang Ekonomi, Jabatan Perdana Menteri yang bertumpu untuk mengukuhkan pembinaan keupayaan Bumiputera secara sejagat dan berterusan. Antara objektif Yayasan ini termasuk meningkatkan kualiti, kuantiti dan keberkesanan bakat-bakat Bumiputera sejajar dengan usaha Kerajaan dalam menaiktaraf Malaysia ke arah negara berpendapatan tinggi melalui pendidikan akademik dan juga vokasional. Tugas Yayasan Peneraju Pendidikan Bumiputera adalah untuk memastikan bahawa keupayaan dan kepakaran bakat-bakat Bumiputera akan terus membangun untuk berdaya saing secara kompetitif di peringkat global.



Maklumat biasiswa yang ditawarkan adalah seperti berikut:-

The Peneraju Tunas Potensi PLUS scholarship programme is open to all Bumiputera Malaysian with outstanding academic performance; who are interested in pursuing their studies in local or international institutions.
Applicants MUST fulfil ALL 6 requirements stated below:
  1. Malaysian Bumiputera.
  2. Completed and obtained a minimum CGPA of 3.0 for their recent:
    1. Malaysia's Ministry of Education Matriculation Programme; OR
    2. IPTA Foundation Programme; OR
    3. IPTS Accredited Local Foundation Programme
  3. Obtained a minimum of 5As in SPM 2011.
  4. Household income of not more than RM 3,000.
  5. Applicants must secure their own placement in a local institution of higher learning for Bachelor's Degree programme.
  6. Active in extra-curricular activities and demonstrate exceptional leadership skills.
The application will only be opened from 25th June 2013 until 3rd July 2013. To register, please download the "Application Kit" by clicking the button below and read through the items in detail before submitting the completed application form to apply@penerajuedu.com.my.
Good luck.
Sila ke laman ini jika gagal download apllication kit di atas: http://www.penerajuedu.com/Peneraju-Tunas-Potensi-PLUS-EN.php

Selamat berjaya. Sekian, terima kasih.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apakah Itu Kejuruteraan Geomatik UTM?

Kongsi: The Truth about Actuarial Science?

Program Usahawantani 2013 Untuk Lepasan Diploma dan Ijazah