Ucapan Khas Hari Guru Untuk Cikgu SBPI Selandar 2012



Assalamualaikum, hari ini 16 Mei 2012, pihak alumni mengucapkan SELAMAT HARI GURU kepada Cikgu-cikgu yang telah mengajar para alumni sejak daripada tahun 2003 lagi di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Selandar, Melaka. Sehingga kini jumlah alumni telah menjangkau 700 ahli dan semuanya telah berjaya menghabiskan pengajian di SBPI Selandar dengan didikan guru-guru.




Beberapa Ucapan yang telah dibuat oleh para alumni:-

"Pengawas Sekolah Bajunya Biru,
Berbaju Biru Tak Cukup Benang,

16 Mei Sambutan Hari Guru,
Jasamu Cikgu Sentiasaku Kenang.
Ucapan Ringkas Buat Ingatan,
Selamat Hari Guru Saya Ucapkan,
Buat Guru-guru SBPI Selandar Tidak Dilupakan,
Semoga Dipermudahkan Semua Urusan.
Pergi Sekolah Baju bersih,
Sekian Sahaja Terima kasih."
Farid Aspar (Ekologis, UM) 5 Al-Razi SPM 2005

"Thanks Teachers For Everything. May Allah Bless You All"
 - Muhammad Aqmal Bin Masud (UIAM) 5 Edison SPM 2011


"Selamat Hari Guru Kepada Guru-Guru Yang Telah Mendidik Saya Sehingga Saya Berjaya Mencapai Ke Tahap Ini. Terima Kasih Cikgu :)"
Asniza Bt Abd Rahim (UiTM Dungun) 5 Einstain SPM 2009


"To All The Teachers Of SBPI Selandar,  Thanks For Everything. Take Care And We Love You So Much, Sincerely Deus Ex Machina :)"
Anis Najwa (Asasi UIAM) 5 IBNU SINA SPM 2011


"Assalamualaikum buat warga pendidik SBPI Selandar, dengan ini saya ingin mengucapkan "Selamat Hari Guru" buat semua cikgu-cikgu sama ada yang mengajar saya atau pun tidak.. Mungkin pada ketika dan waktu hari guru tahun ini, saya sedang bertarung dengan peperiksaan akhir semester, saya harap, warga-warga SBPI Selandar dapat mendoakan saya dalam menghadapi peperiksaan ini.

~May ALLAH bless all of you~"
- Muhammad Alif Bin Daud (Sains Matematik, UIAM Kuantan) 5 IBNU SINA SPM 2009<


"Selamat Hari Guru buat semua tenaga pengajar di SPBI Selandar. Terima kasih atas segala ilmu dan didikan yang telah dicurahkan.Tanpamu guru, hidupku diselubungi kegepalan, kerana kaulah cahaya mebimbing ke arah kejayaan."
Muhammad Firdaus Bin Sulaiman (UTeM, Melaka) 5 Benz SPM 2010

"Tidak kira berapa kali saya ucapkan terima kasih kepada semua guru, saya tahu bahawa ucapan ini tidak cukup untuk menandingi jasa semua cikgu dari saya Form 1 sehingga Form 5 yang telah mendidik semua pelajar dengan baik. Saya amat bersyukur kerana dikurniakan peluang untuk menuntut di SBPI Selandar. Terima kasih cikgu. :)"
Ahmad Hafifi Bin Hamdan (INTEC, UiTM Shah Alam) 5 Edison SPM 2010

"Terima kasih atas semuanya, tak ada ucapan lain selain kesyukuran atas tunjuk ajar guru-guru sekalian. Semoga tidak jemu kerana penat lelah cikgu semua dibayar dengan pahala yang mengalir. ;)"
Ahmad Izzanee Bin Ibrahim (Kolej Yayasan UEM) 5 Einstein SPM 2009

"Selamat hari guru di ucapkan kepada semua cikgu yang pernah mendidik diri ini sehingga berjaya sampai ke menara gading pada hari ini. Terima kasih tidak terhingga kerana mencurahkan segala ilmu dari ilmu di dalam kelas sehinggalah ilmu kehidupan bagi mengharungi hari-hari yang akan datang. 
Doa saya buat semua cikgu agar sentiasa mendapat rahmat Allah dan sentiasa berjaya dalam kerjaya. Lahirkan lagi insan-insan yang hebat sehebat tokoh2 yang namanya tertulis di setiap kelas."
-  Muhammad Ainuddin B. Mohd Hata (Creative Photomedia, UiTM Shah Alam) 5 Al-Razi SPM 2007

"Tiada perkataan dapat menggambarkan perasaan betapa berharganya didikan yang telah diberi oleh para guru SBPIS...Sesungguhnya kami beruntung kerana telah menjadi anak didikmu...Selamat Hari Guru..."
Mohamad Aminudin Bin Nasarudin (UMT) 5 Ibnu Sina SPM 2008

"Assalamualaikum cikgu-cikgu sekalian....
Terima kasih atas segala tunjuk ajar...
Alhamdulillah, berkat kesabaran cikgu-cikgu sekalian, dapat juga saya survive dengan cemerlang di bumi KYUEM ni walaupun environment yang sangat berbeza dengan sekolah dulu... Terima kasih cikgu..
Moga cikgu-cikgu semua terus gigih dan sabar mendidik anak bangsa...."
-  Syafiq Kamarulzaman (Kolej Yayasan UEM) 5 Al-Razi SPM 2009


"Selamat Hari Guru.... 
Cikgu kat SBPIS memang happening
junior!!!!!!!!!!!!!!!
big claps for them."
Aiman Syazani @ Asyaz (UTP) 5 Al-Razi SPM 2011


"Selamat hari guru kepada semua guru di SBPI Selandar. Moga terus berada di bawah lembayung rahmat Allah SWT. Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru yang bertungkus lumus mendidik saya dan anak anak bangsa, sehingga membentuk siapa saya sekarang. Jasa kalian amat dihargai dan tidak akan dilupa. Saya sayang cikgu cikgu :D"
-  Nur Syazana Binti Rosli (UiTM Puncak Alam) 5 Edison SPM 2010


"Selamat Hari Guru kepada semua cikgu-cikgu di Sbpi Selandar. Guru-guru di selandar lah insyaallah yang akan menjadi pemacu orang-orang hebat, baik di dalam negara mahupun di luar negara. Moga Allah memberi pahala berganda-ganda disebabkan ilmu yang di ajar kami guna smpai ke hari ini."
-  Amir Ariff Fadzil (University of Birmingham) 5 Edison SPM 2008

"Kepada guru-guru di SBPI Selandar,saya mengucapkan selamat menyambut Hari Guru.Semoga cikgu-cikgu dapat menjalankan tugas dengan penuh berdedikasi dan penuh tanggungjawab.Saya akan sentiasa mendoakan kesejahteraan cikgu-cikgu di sana.Doa-doa guru untuk kami amat saya hargai.
Terima kasih cikgu ! :')"
-  Nor Najmi Bin Nordin (Universiti Malaya, Kuala Lumpur) 5 Edison SPM 2011

"Cikgu-cikgu of SBPIS are awesome!!!"
Siti Raudhah Oyub (Netherland Maritime Institute of Technology) 5 Benz SPM 2011

"Happy teachers day!u r the one who put me where im now! Thank u from the bottom of my heart...may Allah bless all of u! :)"
-  Nabeela Bt Abu Kasim (UTP) 5 Benz SPM 2007

"Kerana mengajar saya perkara-perkara yang patut saya tahu seperti yang termaktub dalam syllibus, terima kasih...Kerana menegur saya bila saya buat salah, terima kasih... Kerana memberitahu saya yg saya ni malas dan kurang berusaha, terima kasih... Kerana mengajar saya perkara2 yg tak boleh saya belajar dr buku2, terima kasih... Kerana menjadikan pengalaman saya di sekolah sangat ceria dan berwarna-warni (walaupun ada haru birunya), terima kasih... Kerana mengajarkan saya benda2 baru dan menarik, terima kasih... Kerana menunjukkan kelemahan2 diri saya, terima kasih...
Minta maaf atas segala kekurangan diri ini...semoga cikgu2 akan terus berusaha dalam mendidik adik2 yg comel2 tu!!!"
-  Nurfarhanah Jafry (University of Newcastle, Autralia) 5 Newton SPM 2008

"Selamat hari guru kepada guru-guru SBPI SELANDAR.. Jasamu akan dikenang sampai bila bila.. Lebih lebih lagi kepada cikgu yang telah mengajar saya hingga saya mencapai kejayaan sampai sekarang.. ;))"
-  Muizzudin Azali (Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan) 5 Einstein SPM 2010

"WITHOUT YOU, I WOULD HAVE BEEN LOST. THANK YOU TEACHER FOR GUIDING ME, INSPIRING ME AND MAKING ME WHAT I AM TODAY. HAPPY TEACHERS DAY!"
Capt Muhammad Syafiq Fikry Bin Rosley Rmaf (374380) (ROYAL MALAYSIAN AIR FORCE ENGINEERING OFFICER, Air Force College, Kepala Batas, Kedah) 5 Edison SPM 2005


"Salam..saya ingin mengucapkan selamat hari guru kepada semua guru-guru SBPIS, yang lama mahupun baru.. semoga anda semua tetap teguh serta ikhlas dalam mendidik pelajar-pelajar.. tanpa anda semua, siapalah kami.. terima kasih banyak-banyak..saya terhutang budi kepada semua :)"
Muhammad Nurussalam B Hadi Munir (UMP) 5 Edison SPM 2005


"Salam hari guru untuk semua warga pendidik SBPI Selandar.. Semoga usaha kalian terus diberkati dan diredhai Allah.."
 - Muhammad Ismail Bin Ab Samad (UKM) 5 Al-Razi SPM 2008

"Selamat hari guru kepada semua guru-guru SBPI Selandar kerana telah mengajar saya sehingga berjaya ^_^"

-  Nur Afiqah Bt Marzuki (Kolej Matrikulasi Melaka) 5 Einstein SPM 2011


"Selamat Hari Guru! 
Terima Kasih kerana mengajar kami erti kehidupan, tanpa anda, siapalah kami :D"
-  Ahmad Faiz Azrain (Perubatan, Jordan University of Science and Technology) 5 Al-Razi SPM 2007


"Ucapan saya bukanlah sekadar ucapan, ucapan saya penuh makna dan isi, dari seorang lelaki sejati, tolonglah fahami... "Bahawa guru ialah insan yg mulia,tanggungjawab mereka bukan sekadar mengajar tetapi mendidik, membentuk generasi sekarang menjadi generasi yg berguna hari kelak.terima kasih melayan kerenah/tingkah laku kami. Kami sebagai pelajar memang nakal.norma kehidupan remaja.! Tetapi itulah guru, menjadi ibu dan bapa ketika di sekolah. Terima kasih.! Semoga tabah hari mendatang. Perjalanan saya masih jauh. Doakan kami, anak-anakmu agar berjaya. Kami akan buktikan pengorbanan guru bukanlah satu perkara yg sia-sia" (haziq othman)"
-  Muhammad Haziq Bin Othman (UniTen) 5 Ibnu Sina SPM 2010

"Assalamualaikum kepada semua guru-guru SBPI Selandar...semoga semua sihat-sihat sahaja.. Disini, saya ingin mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI GURU kepada semua guru-guru SBPI Selandar sama ada guru yang lama atau baru..Semoga cikgu-cikgu terus bersabar dalam mendidik anak bangsa..terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan kerena telah mengajar saya sepanjang saya berada di sekolah..jasa guru-guru dikenang sehingga akhir hayat saya..Saya minta maaf andai ada tersakitkan atau mengguriskan hati mana-mana cikgu..Saya tidak sengaja.. Saya harap semua cikgu-cikgu SBPI Selandar dapat mendoakan saya agar cemerlang di dunia dan akhirat.. InsyaALLAH.."
Muhammad Fadhli Bin Zainal Abidin (UMT) 5 Ibnu Sina SPM 2010


"SELAMAT HARI GURU :)I LOVE YOU TEACHERS...!" 
-  Saihah Samsudin (Matrikulasi Londang, Melaka) 5 Ibnu Sina SPM 2011


"Kepada: Cikgu Zul, Cikgu Hafizah, Cikgu Am, Cikgu Zamir, Cikgu Shuhada, Cikgu Noraini, Sir Azmi, Cikgu Azrin, Cikgu Faezah, Cikgu Zaihasra, Cikgu Roziyana, Cikgu Ramli, Ustaz Sufiyan, Ustaz Nizam, Ustaz Luqman, Ustaz Hishamudin dan Sensei Arnizam.
Terima kasih cikgu2 pernah ajar saya dan kawan2 saya dengan ikhlas masa di SBPIS dulu. Terima kasih berkati ilmu2 cikgu.
Doakan saya dapat jawab sem2 exam saya minggu ini dan dapat result paling cemerlang.
Minta maaf atas salah silap. Saya doakan cikgu2 yang baik2."
-  Aisyah Nursyakirah Bahrum (KMB) 5 Ibnu Sina SPM 2010


"Saya ingin mengucapkan selamat hari guru kepada semua cikgu SBPI Selandar. Saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada semua guru terutamanya yang telah mengajar saya sehingga berjaya melanjutkan pelajaran ke Universiti Malaysia Sarawak dalam bidang Sains Fizikal (asasi). Jasa cikgu semua akan sentiasa saya kenang.. Saya sayang cikgu  :D"
-  Aida Fathirah Binti Mohd Faridz (Asasi Sains Fizikal, UNIMAS) 5 Ibnu SIna SPM 2011


"Selamat Hari Guru kepada semua guru SBPIS, terutama cikgu2 yg telah mengajar & mendidik saya secara langsung atau tidak langsung. Jasamu akan ku kenang sampai bila2. InsyaAllah. =)
Saya doakan semua cikgu panjang umur, murah rezeki, dan sentiasa diberi kesihatan yang baik. 
I love all my teachers. All of u are great!!! (^__^)"
Nur Syahirah Bt Roslan (UKM) 5 Benz SPM 2005

"Selamat hari saya ucapkan kepada semua guru2 sbpis. Terima kasih kerana mengajar batch kami (spm 2011) hingga menjadi batch yang terbaik. Doakan kejayaan kami di menara gading dan kami tidak akan lupa untuk mendoakan kesejahteraan guru2 sbpis....  :))"

Khalid Bin Ismail (UiTM Jengka) SPM 2011

"Millions of thank you to all my' burning candles' in SBPIS that makes me who i am today."
Mohammad Al-Nizar Khan (UiTM) 5 Al-Razi SPM 2005




Sekian, Selamat Hari Guru... 


Selamat Hari Guru kepada Guru-guru SBPI Selandar, Melaka.
"Guru Inovatif Melonjakkan Transformasi Pendidikan Negara"



Terima kasih.

Ulasan

  1. wah banyaknye ucapan dari warga alumni.

    Selamat Hari Guru juga saya ucapkan kepada guru-guru Sbpi Selandar. Terima kasih untuk segala ilmu yang diberi. Sayang cikgu!

    BalasPadam
  2. selamat hari guru, lupa nk wish through here.

    -faiz abu bakar spm 2007 ibn sina (advertising design mmu)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Apakah Itu Kejuruteraan Geomatik UTM?

Kongsi: The Truth about Actuarial Science?

Program Usahawantani 2013 Untuk Lepasan Diploma dan Ijazah